مزایای هدیه دادن محصولات تبلیغاتی

چهارشنبه 25 اسفند 1395
10:32
نرگس رحیمی

هدایای تبلیغاتی در دو دهه گذشته محبوب تر از پیش شده اند. در یک مطالعه در سال 1991 که با حمایت مالی PPAI انجام شد، کمتر از نیمی از کسب و کارهای شرکت کننده در این مطالعه، هدایای تبلیغاتی داشتند، در مقایسه با سال 2007 که تقریبا 84٪ درصد از شرکت های مورد بررسی هدایای تبلیغاتی داشتند. واضح است که این موضوع همه گیر شده است. اما چرا؟
هدایای تبلیغاتی از قوی ترین کلمه در زبان سود می برند: رایگان. اگر چیزی را به صورت رایگان به کسی ارائه کنید، بلافاصله توجه را به خود جلب می کنید. که باعث می شود یک روش عالی برای ایجاد روابط و افزایش کسب و کار باشد.
در اینجا به چند موردی اشاره می کنیم که هدایای تبلیغاتی می توانند به کسب و کار شما سود برسانند.
بالا بردن آگاهی در مورد کسب و کارتان.
هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین روش ها برای این است که به معنای واقعی کلمه "سری در میان سرها درآورید". یک هدیه تبلیغاتی با نام و لوگوی شرکت تان، یک روش عالی برای افزایش آگاهی در مورد کسب و کار تان است.
آگاهی از برند باعث ایجاد روابط جدید و پیوستگی روابط قدیمی می شود. یک هدیه، چه یک چیز مفید باشد یا فقط یک شی تزئینی جذاب، کمک می کند تا مشتریان احتمالی نام برند شما را با یک چیز مثبت پیوند بدهند. دادن هدیه تاثیر به سزایی در ذهن مشتری می گذارد، و به نوبه خود باعث می شود برند تان آسان تر در یاد بماند.
دریک مطالعه که در سال 2003 بر روی شرکت کنندگان یک نمایشگاه تجاری انجام شده بود، 62.6 درصد از شرکت کنندگان گفتند که آنها یک محصول تبلیغاتی دریافت کرده اند، و 71.6 درصد از آنها نام این شرکت را به یاد داشتند.
صرفه جویی در هزینه
یک هدیه تبلیغاتی نه تنها نشان دهنده با ملاحظه و باهوش بودن صاحب کسب و کار است، بلکه می تواند با هزینه ای پایین تر از خیلی از روش های دیگر، تبلیغی برای شرکت شما باشد. هدیه های تبلیغاتی جزء مقرون به صرفه ترین ابزارهای ارتقاء محسوب می شوند. مطالعه ای که در سال 2008 انجام شد نشان داد که به طور متوسط هزینه به ازای هر impression محصولات تبلیغاتی 0.004 دلار بوده است.
در مقام مقایسه باید گفت، هزینه تبلیغات در تلویزیون و روزنامه 0.019 دلار به ازای هر impression است. این یعنی هدایا تبلیغاتی تقریبا 5 برابر بیشتر در هزینه ها صرفه جویی می کنند.

بهبود تصورات و برداشت های افراد از کسب و کار شما
یک هدیه تبلیغاتی نظر مشتری احتمالی در مورد شما و شرکت تان را بهبود می دهد. این موضوع در یک مطالعه در دانشگاه ایالتی جورجیا نشان داده شد که افرادی که یک محصول تبلیغاتی دریافت کرده بودند برداشت مثبتی نسبت به آن شرکت داشتند.
حتی در خارج از دنیای کسب و کار هم هدیه نماد حسن نیت است. تنها وقتی معنا و مفهوم پیدا می کند که هدایای تبلیغاتی نشان دهنده حسن نیت به مشتری باشند و نگرش کلی او را بهبود دهند.
جذب مشتری های احتمالی
محصولات تبلیغاتی می توانند حس کنجکاوی و علاقه به شرکت شما را در افراد بر انگیزند. عجیب و غیر معمول نیست اگر مشتری ها برای کسب و کاری که به آنها هدیه رایگان می دهد،احترام بیشتری قائل شوند. این هدیه ها حتی ممکن است انگیزه ای باشند تا افارد در خبرنامه تان ثبت نام و یا از وب سایت تان بازدید کنند.
مطالعه ای که در سال 1998 در دانشگاه ایالتی وین انجام شد نشان می دهد که قصد خرید کردن در مشتری هایی که یک محصول تبلیغاتی دریافت کرده بودند، 10 تا 20 درصد بالاتر بود. این موضوع قطعا نشان دهنده این است که هدایای تبلیغاتی، یک راه موثر برای جذب مشتری های جدید است.
افزایش فروش
به طور طبیعی، با حسن نیت نشان دادن به مشتری و افزایش آگاهی از برند، فروش هم بیشتر می شود. مطالعه انجام شده توسط دانشگاه متودیست جنوبی نشان می دهد که مشتریانی که یک محصول تبلیغاتی دریافت کرده اند، بیشتر تمایل دارند در مورد محصولات و یا خدمات شرکتی که آن محصول تبلیغاتی را به آنها داده هزینه کنند.
هدایای تبلیغاتی را به عنوان نوعی ارزش افزوده در نظر بگیرید. مشتریانی که احساس می کنند که یک شرکت برای آنها و پولشان ارزش بیشتری قائل است، در نهایت به احتمال زیاد هزینه بیشتری صرف می کنند.
حفظ وفاداری مشتری
همان مطالعه که در دانشگاه متودیست جنوبی انجام شد نشان می دهد که هنگامی که شما را به مشتریان هدیه تبلیغاتی می دهید، آنها به احتمال زیاد بیشتر و سریع تر سفارش می دهند.
هدیه دادن محصول تبلیغاتی، فرد را برای تکرار کار تشویق می کند؛ این یک راه عالی برای این است که به آنها یادآوری کنید حمایت آنها برای شما مهم است.
افزایش ارجاع ها و معرفی ها
گاهی اوقات خود مشتری ها می توانند یک منبع عالی برای مشتری های جدید باشند. محصولات تبلیغاتی یک راه عالی برای جذب مشتری هستند، از هدیه رایگان به عنوان یک مشوق برای مشتری های قبلی استفاده کنید تا شما را به مشتری های جدید هدایت کنند.
در یک مطالعه موردی، نامه ای هایی که با پیشنهاد ارائه یک هدیه تبلیغاتی از مشتری ها می خواست آنها را به دیگران معرفی کند، 50٪ موفق تر از یک نامه ساده بودند. همچنین درخواست های که همراه با نامه یک هدیه رایگان هم برای مشتری فرستاده می شد نیز نتیجه ای نداشتند.
جوابدهی محصولات تبلیغاتی
توسعه روابط کارکنان
هدیه های تبلیغاتی می تواند نگرش کارکنان را هم به اندازه مشتریان بهبود بدهد. اهدای جوایز، لوح تقدیر و دیگر هدایای تبلیغاتی، یک راه موثر برای پاداش دادن به کار خوب کارکنان و تشکر از آنها برای فداکاری های شان است.
یک بررسی که توسط دانشگاه بیلور انجام شده نشان می دهد که کارکنان انگیزه پیدا می کنند که برای بردن جوایز و تشویق ها، سخت کار کرده و همچنین همکاران خود را هم به کار کردن تشویق کنند.
شما همچنین می توانید از محصولات تبلیغاتی استفاده کنید تا یک مفهوم خاص و یا جنبه ای از کسب و کار خود را به کارکنان یادآوری کنید. به عنوان مثال، یک قلم که رویش نوشته شده "دوتا بخر، سه تا ببر" یا یک همچین چیزی می تواند به کارمندان یادآوری کند که همیشه این تخفیف را به یاد مشتری ها بیاورند.
ایجاد روابط دوسویه
شرکت ها درست مثل مردم عادی، از هدیه های تبلیغاتی بدشان نمی آید. اگر محصول تبلیغاتی که شما به یک کسب و کار هدیه می دهید چیزی باشد که آنها اغلب در محیط دفترخود استفاده می کنند، با اینکار حسن نیت خود را به آن کسب و کار نشان می دهید.
بنابراین، وقتی می خواهید رابطه ای جدید با توزیع کنندگان، فروشندگان و یا سازمان های دیگر ایجاد کنید یا روابط قبل را محکم تر کنید، یک هدیه می تواند مسیر شما برای رسیدن به این هدف را کوتاه کند.
نتیجه
هدایای تبلیغاتی یک راه مقرون به صرفه و قابل اعتماد برای سوددهی به شرکت تان در دنیای کسب و کار است. مهم نیست که در چه حرفه ای فعالیت می کنید، بهتر است ایده خوب هدیه تبلیغاتی را استراتژی بازاریابی خود بگنجانید.


برچسب ها: هدایای تبلیغاتی ,
[ بازدید : 233 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به هدایای تبلیغاتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]